04 October 2014

Staklene turpije


U tekstu o alatu za skraćivanje noktiju sam ukratko spomenula staklene turpije, a kako sam u međuvremenu nabavila još jednu volela bih da uradim uporedno predstavljanje svih staklenih turpija koje imam. To su: kineska mala, Titania 1251 B, Mont Bleu BC-M08 i Trind.

I have mentioned glass nail files in my post about tools for nails shortening and shaping and since I've bought another on in the meantime I wanted to do a comparative post about four glass nail files I own. Those are a small Chinese one, Titania 1251 B, Mont Bleu BC-M08 and Trind.


Da ponovimo, staklene turpije su nežnije prema noktima zbog svoje finije granulacije, mada ta granulacija na njima nije označena. Sve staklene turpije nisu jednake, ne samo po pitanju granulacije već se drastično razlikuju i po pitanju kvaliteta. Postoje staklene turpije sa urezanom granulacijom i one sa abrazivnim slojem dodatim naknadno na staklenu površinu. Prve obično imaju doživotnu garanciju na abrazivnu površinu, a druge se lako istroše. Na oko je teško proceniti kom tipu pripada turpija tako da je najbolje osloniti se na proverene proizvođače. Često dobri proizvođači na turpiju stavljaju hologramsku nalepnicu sa oznakom kvaliteta, sertifika koji imaju ili patenta i sve se te informacije mogu proveriti na internetu. Cena može biti pristojan pokazatelj kvaliteta turpije, ali samo u jednom smeru - jeftina staklena turpija sigurno neće biti sjajnog kvaliteta. Skupa turpija ne mora nužno biti dobra. Kristalne turpije su čvršće i izdržljivije od običnih staklenih turpija, ali nisu nužno napravljene od kristala već od kaljenog stakla. Ako turpija ima kristale to ne znači da je i sama turpija kristalna. Staklene turpije su lomljive te nije loše birati one koje imaju zaštitnu kutiju. Valja ih oprati posle svake upotrebe, a prednost im je što se mogu bezbedno dezinfikovati.

To recap, glass nail files are more gentle because they have finer grit, but the grit strength isn't marked on them. All glass files aren't made equal, not only in terms of grit strength, but also quality-wise. Some have the grain etched in surface and there are those with sprayed on/glued on grit. Former ones are durable, while the grit from the latter ones is easily worn out. Unfortunately it is difficult to tell which sort of glass file you are looking at so it is best to stick to the well known manufacturers. Good manufacturers will often put a holographic sticker with quality guarantee, certificate or patent they have, information that can be checked on the internet. Price can be a decent tell of quality, but only in one case - cheap glass file won't be of good quality. Sadly, a higher price tag doesn't necessarily mean better quality. Crystal nail files are harder and more durable than glass files, but aren't necessarily made of crystal but of tempered glass. Glass nail file with crystal decorations aren't crystal nail files. Glass nail files are breakable so picking the ones with protective case wouldn't be a bad idea. These should be washed after every use and what's particularly good about them is that they can safely be disinfected.


Mala turpija je kupljena u obližnjoj kineskoj radnji (zato je i nazivam kineskom iako joj ne znam poreklo) za svega 60 dinara i verujte mi da ne vredi ni tih 60 dinara. Već posle dve upotrebe se mestimično izlizala. Suviše je debela za turpijanje ivica noktiju, a nedovoljno oštra za efektno skraćivanje/oblikovanje noktiju. Jedino što mi se mnogo sviđa kod ove turpije je njena dužina. Duga svega 9 cm savršena je za neseser. Turpiju sličnog dezena sam viđala u OPI Shapely Shapers setu pre par godina, ali ta turpija je bila safirna, ne staklena. OPI staklene turpije su inače hvaljene, ali kod nas ih nema u prodaji.

I have bought this small nail file at the local Chinese store (that is why I call it Chinese file even though I have no idea where it was manufactured) for about 50 cents and it's not worth even that much. It has partly worn out after only two uses. It is too thick to be used for filing sides of nails and not rough enough for efficient taking down the length. The only thing I like about this file is its length. At only 9 cm it is perfect for purse. I have seen similarly designed files several years ago in OPI Shapely Shapers set, but those were sapphire ones, not glass ones. OPI glass files are generally praised, but are sadly unavailable in Serbia.


Titania 1251 B je hvaljena na forumu Ana.rs. Proizvodi se u nekoliko boja, a meni se zelena najviše svidela. Dugačka je 14,5 cm i u Titania katalogu piše da joj je granulacija 100, što ne bih rekla da je tačno jer je daleko nežnija od papirnih turpija finoće 150/180. Veoma je rapava pod rukom, ali treba mi dosta vremena da njome skratim nokte u poređenju sa nekim drugim turpijama. Tanja je od kineske turpije, ali predebela za skraćivanje bočnih strana nokta. Mislim da nije loša za meke i/ili slabe nokte, ali postoje bolje na našem tržištu. Ova turpija ima i plastičnu navlaku. U Mauricius parfimerijama košta 290 dinara.

Titania 1251 B is praised at Ana.rs. It is made in several colours and I liked the green one the most. It is 14.5 cm long and catalogue of Titania products says that its grit strength is 100, which I don't think is true as it is less rough than my 150/180 paper files. It feels rough, but it takes me long time to take down the length compared to some other nail files. I think it wouldn't be bad for soft or weak nails, but there are better glass nail files out there. It is somewhat thinner than Chinese file, but still not thin enough for filing side walls of nails. This file comes with thin plastic sheath. It retails for less than 3 €.


Mont Bleu BC-M8 na žalost može da se kupi samo preko interneta. Ovo je samo jedan od mnogih dezena u Mont Bleu ponudi. Ukrašena je Swarovski kristalima. Napravljena je od kaljenog stakla. Veoma je fine granulacije, ali je neverovatno oštra. Ne skraćuje nokte brzo, ali ih skraćuje bolje i manje agresivno od Titanije. Rado je koristim za oblikovanje noktiju posle skraćivanja, kao i za turpijanje bočnih ivica nokta. Od četiri turpije koje imam ova je najtanja (svega 2 mm). Duga je 13,5 cm i spakovana je u plišanu futrolu. Košta 10 €.

Mont Bleu BC-M8 is only sold online. This is just one of many designs Mont Bleu is offering. It has Swarovski crystal decoration. It is made of tempered glass. It has very fine grit, but at the same time it is incredibly sharp. It doesn't take down the length fast, but it does it better and less aggressively than Titania one. I use it to shape my nails as well as for filing sides of my nails. Out of four glass files I have this one is the thinnest (only 2 mm). It is 13.5 cm long and comes with a plush sheath. It retails for 10 €.


Trind turpija je moj favorit trenutno. U pitanju je zapravo Blažek turpija (češka firma specijalizovana za turpije), što se vidi po sertifikatu na nalepnici na turpiji, verovatno proizvedena po Trind specifikacijama. Iako nije gruba, ovo je najoštrija od četiri staklene turpije koje imam i veoma brzo i lako njome skraćujem nokte, ali je ne koristim za oblikovanje. Ima je po apotekama, košta oko 1600 dinara i ima metalnu zaštitnu kutiju, što je pun pogodak za mene koja sam prilično trapava.

Trind glass nail file is my favourite at the moment. It is actually a Blažek nail file, which is apparent from certificate sticker on the file, probably made to Trind's order. While not the roughest, this is the sharpest one of my four glass nail files and I use it to file down my nails quickly. I don't use it to shape my nails as it is too rough for that task. It comes with a protective metal case, which is great for someone as clumsy as myself.


Credo turpiju moram da spomenem iako je nemam. Imala sam priliku da je isprobam i uporedim sa drugim turpijama i po finoći i oštrini bih rekla da je taman između Trind i Mont Bleu. Po dimenzijama se poklapa sa Trind turpijom. Ima plastičnu zaštitnu kutiju. Shine Eye je silno hvali. Ovu turpiju sam videla samo jednom u apoteci koja više ne postoji pa vas molim da mi javite ako znate gde se prodaje.

U međuvremenu sam nabavila Credo staklenu turpiju i posle nekoliko upotreba mirne duše mogu reći da se ne može meriti ni sa Trindovom ni sa Mont Bleu turpijom. Po finoći je između njih, ali nije dovoljno efikasna kao Trind niti je dovoljno nežna da bi mogla da zameni Mont Bleu. Oštrina je ono što joj fali.

I have to mention Credo glass nail file even though I don't own it. I have had an opportunity to try it and compare it to my files and grit-wise I'd say it falls right between Trind and Mont Bleu. In terms of size it matches Trind nail file. It comes with a plastic case. Shine Eye swears by it.

I have bought Credo glass file in the meantime and after several uses I can easily say that it isn't up to par against Trind and Mont Bleu ones. In terms of grit it is right between them, but it is not as efficient as Trind glass file nor gentle enough as Mont Bleu. It lacks sharpness.

Mont Bleu - Trind - Titania - kineska

Još dve staklene turpije vredne pomena su Sephora i OPI. Sephora turpija je Blažek, tako da verujem da po svim osobinama može da se poredi sa Trind turpijom, ali nema zaštitnu kutiju poput Trindove. *Saznala sam da se razlikuje i po tome što je jednostrana, ne dvostrana kao Trind. Cena joj je nešto preko 1000 dinara. OPI turpija kod nas nije dostupna u pojedinačnom pakovanju, ali barem jednom godišnje se može naći u sklopu nekih setova. Trenutno je aktuelan Let’s Get Together set sa Avoplex uljem i verujem da je ova kombinacija odlična. Takođe se ponegde može naći i Got You on File set sa Original Nail Envy učvršćivačem noktiju. OPI turpija je proizvedena u Češkoj, ali ne piše ko je tačno proizvođač. Karakteriše je savršena mera Trindove oštrine i Mont Bleu finoće. Zdušno preporučujem da ako ste u mogućnosti potražite neki set sa originalnom OPI turpjom jer je ovo turpija koja meni zamenjuje dve.

Two more files are worth to mention - Sephora and OPI. Sephora is made by Blažek company, the makers of Trind nail file and I believe that it is comparable to Trind one in all aspects, but it is one-sided and doesn't come with protective case like Trind does. We don't get individual OPI glass files, but we do get special sets that contain glass files as gift. I have Let’s Get Together set with Avoplex oil and in my book this is a great combo. OPI glass file is made in Czech Republic, but I can't find who the manufacturer is. It has the perfect balance of Trind sharpness and Mont Bleu gentleness. I wholeheartedly recommend this one because to me it does the job I generally need two files to do.



20 comments:

  1. Great post - in my experience the cheaper glass files aren't hardened glass like the crystal files, and they also do not work as well and have a short life span...

    ReplyDelete
    Replies
    1. I agree. They wear out easily. Not worth the money.

      Delete
  2. Stvarno je debela ova kineskinja :D

    Imam Mont Bleu, jako sam zadovoljna, i svakako planiram nabavljati jos staklenih turpija. Trenutno me vuce u dm ebelin turpija, cisto da je usporedim sa ovom skupljom :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ti možeš sa Ebaya da naručiš OPIjevu.
      Javi utiske za Ebelin ako je budeš uzela.

      Delete
    2. O opi turpiji nisam niti razmisljala :D idem iz ovih stopa pronjuskati ebay XD ako padne ebelinova svakako planiram post, a mislim da hoce jer mi bas neda mira

      Delete
    3. Spomenula sam OPI turpiju jer sam videla da je hvale na forum.hr, a tamo imaš i link za proverenog trgovca koji šalje za Hrvatsku.
      Čekam post o Ebelinovoj ;)

      Delete
  3. Ja sam jedino za Blazek cula da su dobre tako da mi je ovaj post bio veoma koristan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mislim da generalno sa češkim turpijama ne možeš pogrešiti.

      Delete
  4. Kao i uvek, iscrpno i do najmanjeg detalja, svaka cast :)

    ReplyDelete
  5. Trenutno koristim ovu Titania i dobra mi je za sitne korekcije, za skraćivanje mi treba grublja. Mogla bih da se častim sa ovom Trind, mada verujem da bi mi i Mont Bleu odgovarala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trind vredi svake pare, veruj mi. Tog dana kada sam je kupila bukvalno sam istresla sve pare iz novčanika i nisam zažalila.

      Delete
  6. Great review! I've been using a glass/crystal nail file I picked up from Sephora a few years ago and it's lasted since then. I really love it. It's decently fast at taking down the length, but also fine enough to do shaping. :)

    ~ Yun

    ReplyDelete
    Replies
    1. I have heard that old Sephora glass files were excellent, but that they are really bad now. I don't know if that's true because I haven't tried them, but if it is true you are fortunate to have the old one.

      Delete
  7. ja baš i nisam imala sreće s ovakvim turpijama, ili su bile ajme majko - dva turpijanja i bacaj u smeće, ili bi mi ispale i rasule se :(
    a onda sam u lidlu naletjela na neki set turpija, unutra bila i staklena, i iskreno kažem da sam apsolutno oduševljena njome, obožavam je <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Čitala sam da su kod vas u Lidlu bile neke strava staklene turpije, možda je to baš ta.

      Delete
  8. Staklene turpije su zakon, samo kad se nadje ona dobra.

    Znas da ja preporucujem Leighton Denny. :)

    ReplyDelete
  9. Trind je odlična za skraćivanje mojih čvrstih notkiju. Probala sam i da oblikujem sa njom, ali u tu svrhu ume da bude nezgodna, naročito ako si u stisci sa vremenom :D

    ReplyDelete

Hvala vam što ste izdvojili vreme da pogledate moje slike, pročitate članak i što želite da podelite sa mnom i drugima svoje mišljenje. Molim vas da mi ne ostavljate linkove ka svojim blogovima, sajtovima, slikama kučića i mačića i ostalim lepotama. Sama ću kliknuti na vaš profil ako mi ostavite smislen ili zanimljiv komentar, a komentare sa linkovima tretiram kao spam.

Thank you for taking time to look at my photos, read the article and share your opinion on the subject. Plese, don't link to your websites, blogs, puppy and kitty pictures and other stuff in comments. I'll check out your profile on my own as long as you leave a sensible or interesting comment and I'll treat comments with links as spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...