25 June 2012

Flormar 391 i poređenje

Color Line 86 - Flormar 391 - Don Juan 172

Flormar 391 mi je stigao u paketiću od Šmizle pre nekog vremena, a tek sada je došao na red za isprobavanje. Spomenula sam ga u poređenju Gvozdena i Color Line 86. U tom trenutku ga nisam imala, ali sada mogu da uporedim sva tri, iako sam ustanovila da je moj Color Line 86 izrod i da ima manje šljokica nego ostali.

Flormar 391 arraived in nail mail from Šmizla little while ago, and now it's his turn to be tried out. I've mentioned this polish in Don Juan 172 and Color Line 86 comparison. I haven't had it at that moment, but now I can compare all three, even though my Color Line 86 seems to be from a bad batch and that it has a lot less glitter than it should.

Flormar 391 - 3 sloja

Prvi utisak o ovom laku je da je redak i suviše prozračan. Izgleda čelično sivo, ne hematit sivo. Šljokica ima mnogo i baš mu daju metalik izgled, ali nije da se nosi sam na duge nokte jer se vidi linija nokta. Maže se prilično neravnomerno i potrebna su tri sloja da bi se dobila ujednačena boja. Nema vidljivih tragova četkice, što je dobro. Pošto je lak redak, tri sloja nisu tako debela kao kod drugih lakova i brzo se suši.

The first impression is that this polish is very thin and sheer. It looks steel gray, not hematite gray. There is abundance of glitter that gives polish its metallic finish. I don't think it could be worn on its own if you have long nails because of the visible nail line. The application was rather uneven and it takes three coats to even things out. There is no streaking and no visible brush strokes, which is good. Since the polish is thin, three coats don't look as thick as with other polishes and they dry quite fast.

Flormar 391 - 3 sloja

Mislim da je razlika u boji između Flormara i druga dva laka očigledna. Potrebna su tri sloja Flormara da bi se postigao izgled približan CL-u i DJ-u. Ono što mi je još upadljivije i što ne znam kako nisam primetila kada sam poredila Gvozdena i Color Line 86 je što je Gvozden polu-mat. Flormar i Color Line 86 su sjajni.

I believe that the difference in colour between Flormar and the other two polishes is obvious. It takes three coats of Flormar to get something close to the look of the other two. What I found more striking and I have no idea how I haven't noticed it earlier, when I compared Don Juan 172 and Color Line 86 is that Don Juan dries semi-matte. Color Line and Flormar are glossy.

Don Juan 172 (2 sloja) - Flormar 391 (2 sloja) - Color Line 86 (2 sloja) - Flormar 391
(3 sloja)
Sve slike su snimljene pri indirektnom dnevnom svetlu. Bez nadlaka.

All pics were taken in daylight. No top coat.


2 comments:

  1. Lep je bas.. Ali mi se DJ ipak vise dopada :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I meni se DJ više dopada, ali ovaj je drugačiji. Taman je za one ljude kojima je crno pretamno, ali žele da nose tamne lakove.

      Delete

Hvala vam što ste izdvojili vreme da pogledate moje slike, pročitate članak i što želite da podelite sa mnom i drugima svoje mišljenje. Molim vas da mi ne ostavljate linkove ka svojim blogovima, sajtovima, slikama kučića i mačića i ostalim lepotama. Sama ću kliknuti na vaš profil ako mi ostavite smislen ili zanimljiv komentar, a komentare sa linkovima tretiram kao spam.

Thank you for taking time to look at my photos, read the article and share your opinion on the subject. Plese, don't link to your websites, blogs, puppy and kitty pictures and other stuff in comments. I'll check out your profile on my own as long as you leave a sensible or interesting comment and I'll treat comments with links as spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...